Handbike team Bocht 18

Wie zijn wij?

Wij zijn een groep mensen met en zonder beperking. We fietsen 1 keer per twee weken op zondag in Nijmegen. We starten bij de sporthal van de Sint Maartenskliniek. Wil je ook jouw conditie verbeteren? Houd je van gezelligheid, dan is handbiken met Bocht 18 iets voor jou!

Waar en wanneer trainen

Er wordt in de mooie omgeving van Nijmegen getraind. We trainen op de openbare weg. De training is op zondag in de oneven weken. We verzamelen vanaf ca. 9.30 uur in de sporthal van de St. Maartenskliniek en vertrekken om 10.15 uur.  Afhankelijk van de aanwezige groep handbikers fietsen we 2 tot 3 uur. We trainen afhankelijk van het weer, het hele jaar door in de buitenlucht. Vaak sluiten we de training af met een kopje koffie of thee in de sporthal.

Ondersteuning

Wij worden regelmatig door een fysiotherapeut ondersteund. Hij kan adviseren bij de keuze van een handbike. Daarbij geeft hij advies over zithouding en training. Hij heeft veel ervaring met mensen met uiteenlopende beperkingen.

Indeling niveau

Er zijn snelle en minder snelle handbikers. Om deze reden hebben we verschillende groepen. We starten tegelijk en je beslist zelf met welke groep je mee wil fietsen.  Vaak maken de snellere groepen een lus en komen we later weer bij elkaar. De meeste leden fietsen op een vastframe handbike, ook mensen met een aankoppel handbike zijn van harte welkom.

Buddy

Heb je veel hulp nodig, dan is het hebben van een eigen buddy gewenst. Wil je een vriend(in) of een familielid meenemen, dan is deze welkom. Er fietsen meerdere buddy's mee die kunnen helpen.  Zij helpen bij transfers en wanneer je pech hebt met de handbike.

clubinfoMeld je aan
Toertocht  met handbiker en racefietser

Fiets mee met een toertocht

Leden van Bocht 18 doen regelmatig mee met een toertocht of evenement. Kijk in onze agenda voor de activiteiten.

Agenda Clubinfo

Wil je wedstrijden rijden, dit kan!

Wanneer je mee wilt doen aan wedstrijden moet je in bezit zijn van een licentie van de KNWU.  Bocht 18 is geen lid van de KNWU, maar draagt financieel bij aan individuele licenties. Er zijn een aantal leden van Bocht 18 die een licentie hebben.

Agenda KNWU
Foto van handbike wedstrijdrijder

Wil je handbiken met Bocht 18? Meld je aan!

Heb je een beperking, wil je sporten en houd je van gezelligheid? Dan is handbiken met Bocht 18 wat voor jou! Je mag 3x gratis mee trainen. Wil je daarna lid worden, dan kan dit voor €50.00 per jaar.